BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, April 13, 2011

-C0NfinEm3Nt-

urmm..english word is confinement...in malay is  BERPANTANGGGGGGGGGGGGGG!!!!

my 44 days berpantang..

sbnrnya aku dah xbrp ingt sgt tp atas permintaan ramai (ceeeeewahh..hhiihi..mcm ramai je bc blog aku)..aku cuba jgk la utk story..

Day 1 and day 2 berpantang di hospital ajer..disebabkan aku bersalin secara pembedahan maka dgn itu secara automatiknya aku xdibenarkan pulang ke rumah sama mc bersalin secara normal...xde apa utk distorykan sbb waktu ni aku xboleh bangun, bergerak apatah lagi berjalan..cuma terbaring atas katil jeeee..pad pun nurse yg tukarkan..baju pun nurse yg tukarkan..siap lapkan lg..hahaha xmandi okay..3hari xmandi..naseb baik b4 dtg spital aku mndi dulu..klu x???aiyooooooo bygkan..

hari ke 3...

pagi tu doktor dtg n check luka aku n keadaan aku..then dia tnya..nak balik x????hahaha aku mcm blurr2 pastu doktor tu senyum then tnya lg sekali..nak blk x???aku senyum blk pastu angguk kepala je..(like stupid-stupid lak)..hahahah..pastu aku pun sms my husband n my adik gtau doktor ckp leh blk..so, dlm pkl 2.30 cmtu br aku leh blk..ms ni la 1st time aku naik wheelchair..hihi cam ape je..rs cam xselamat ditolak org..

hari ke 4..

aku menjalani aktiviti berpantang seperti biasa..aktiviti ke??hahaha..ntah la..blk rmh br selesa nak mkn..walaupun cuma boleh makan bubur nasi je..

dan hari-hari yg seterusnyaaa...hingga lah hati yg ke-13..

aku berpantang seperti biasa..tp selepas 4-5 hr berpantang aku dah ok..xrs sakit sgt cuma rs mcm takut2 je nk gerak..takut jahitan terbuka..mkn hati2..tkut kn jahit blk..uuuuu dengar kata sakit oooooo..

hari yg ke-14...

mcm biasa mulanya..aku bgn mkn tgk2 n main2 dgn baby Amani..lps tu aku mandi..korg tau x????mestilah xtau kan..hihi..dlm pkl4 cmtu kot aku jd seram sejuk menggigil n sakit2 badan..ms ni mmg sejuk sgt2..sampai berselimutkan tilam toto..baju lak 4 lapis aku pakai..smpai xmmpu nk gerak lg dah..pastu adik aku perasan..dia gtau mak aku n nuar..terus diorg bwk aku g KMC check..smpai sana mak aku mntk cepat sbb aku xlarat..so, diorg bg aku msk dlm n baring ats katil..(ms ni dlm ht aku dah agak sure kn byr mhl) pastu doktor pun dtg utk check..doktor tnya soalan mcm2 tp semua aku ckp x..dia pun pelik..jd last sekali dia ckp mungkin aku terkena jangkitan kuman di jahitan aku..dia ckp biasanya mmg org akan kena selepas 14 hri..so, mula2 dia nak tahan aku di wad sbb demam aku amat tinggi..tkut kena kancing gigi lak..tp aku xnk..dia ckp ok xpe,,dia bg ubt then aku kn minum air kosg byk2...aku pun ok la..ye la kalu stay situ..dah la mahal pastukannnnnnnnnn tkut sbb doktor tu nak drip air..hahahaah..

jeng..jeng..jeng.................................

ssebenarnya puncanya korg tau apa???hahahaha..ini aku agk2 je la..ms doktor tu tnya aku xberani la nk gtau..tkut kn mrh..aku rs la kan..aku dmm sbb aku xtahan sakit ms potong kuku..kuku kaki aku dah cekam sbb dah lama xpotong..jd aku kn la potong jugak kan..bila duk tahan sakit tu..tu yg aku dmm..cekam lak ibu jari kaki kanan..huhuhu..aku rs itulah puncanya..degil kan????

balik tu sampai je kat rumah..aku kn paksa makan ubt dgn en anuar..hehehe..ubt dia dah la besar ammmmmmmat...huhu..tp kn makan jugak2..aku pun mkn je la..dah byr mahal2 kan..hihi..xsampai 1jam makan..lepas tu badan aku yg td menggigil kesejukan terus mnjadi panas smpai berpeluh2..bgus tul ubt dia..terus baik..smpai basah baju aku..kn tukar baju lain la..korg tau brp hrga total ubt2 tu..huhu RM114.00
dia cuma bg ubt demam dan ubt antibiotik. itu je..charge katil n labour yg mahal..kuang5..tp aku sembuh..ok la kan..berbaloi...mmg berbaloi-baloiiii.. +.+

hr ke 15 hingga hari yg seterusnyaaaa..

berpantang seperti biasa..cuma kdg2 ada jgk la rs seram sejuk nak demam..mungkin sbb aku byk gerak..jln sana sini..dah tu siap kluar rumah lgi..g bank la, pej pos la, g KWSP la..g sne sini lah nak settlekan urusan jual beli rumah...Amani pun ikut sama..

hr ke 44...

hihihi last day berpantang..ms ni sblh umh aku bt kenduri akad nikah anak pempuan dia..diorg book ice-cream yg mcm ice-cream mcd tu..hahaha..mula2 aku tgk jeeeeeeee..last sekali xtahan..aku pun makan sekali laa..tp aku xdibenarkan kluar rumah..huhuuh..dpt mkn ice-cream je..amani pun makan..hahaha caye x????kiki
ms last day xde apa cerita sgt..mcm biasa..cuma duduk tgk org dr dlm rumah je..


hmm complete laaaa tempoh berpantang saya..tp skrg ttp kn pantang lgi..byk mknn yg xboleh mkn lgi..sadisnyaaa..

ni la srba ringkas cerita berpantang aku..tp rs2nya byk yg tertinggal kot..xbrp nk ingt sgt laa..sorry ye kawan-kawan..



2 comments:

Anonymous said...

ohoo..cerita juga..aku dapat bayangkan hang punya sejuk tu..sejuk sgt3..sampai tak bermaya nak bangun..tp aku bukan demam lah..tp sebb bentan...-ummi-

bidadarikayangan said...

hahahaha..aku pun xtau la demam ke bentan ke apa ke..hihi