BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 29, 2011

CiNtA hAtI

Hari ni nak story tentang CiNtA hAtI...

whoooooooooooooooooooo????!!

ofcos lah my lil cute princess NUR ADRIANA AMANI :)))

dulu, iaitu lebih kurg 3+9mths = 1 year ago....ketika telinga dan mata ini mendapat confirmation dr doctor akan kewujudannya, perasaan pd ketika itu adalah .............................................. donno wat to say..seronok pun ada.belum ready pun ada..tp yg pasti aku TAKOOOOOOT sgt..tkut memikirkan detik2 alahan, detik2 melahirkan, detik2 xcukup masa, detik2 xcukup tido, detik2 xdpt lg bersuka ria dan mcm2 lagi...seperti org yg xbersyukur kan??xpernah aku luahkan pd sesapa pun..cuma simpan di dalam hati..kerana tkut kwn2 tersalah tafsir mengatakan aku seorg yg xbersyukur..ramai lg nk merasa detik2 berharga itu tp aku mcm ni pulak..soooooo, aku simpan ja dlm hati..

tapi hari demi hari aku positifkan minda..hingga mmbuatkan diri xsabar menanti kehadiran NUR ADRIANA AMANI..saat pertama kali mata ini melihat bentuk tubuhnya..ammatlah terujaaa..tapak kakinya yg comellll itu..uhuhuhu masih lama harus menanti..sampai xboleh tido terkenangkan tapak kaki amani yg comel..xsabar nk peluk nak dakap nak cium pipinya..xsabar nak pgg tapak kakinya...uhuhu sungguhh aku xtipu..ammatlah indah perasaan itu. Segala keperitan, kesusahan dan kesakitan dibuang ketepi..diharungi dgn penuh sabarrrrrrrrrrr..(cewaaahh)..sehinggalah 9bulan

akhirnyaaaaaaa, pd ptg 6.44pm tanggal 27hb Januari 2011 lahirlah bayi yg aku nanti2kan selama 9 bulan itu..saat pertama kali melihat wajahnyaa..aku bersyukur kerana cukup sifatnya serta dapat xtra cute lagi..Syukur Ya Allah..

bayi itu dinamakan NUR ADRIANA AMANI dgn gelaran Amani..aku dan kami belai dgn penuh kasih sayang, penuh kesabaran, penuh perhatian..(tapi nyamuk dan semut sempat jugak gigit..hihi)..jika mengikut keinginan dan kehendak hati..sememangnya diri ini mahu mendidik dan mengasuh amani sendiri..tnpa bantuan bonda tercinta..namun apakan daya..dunia semakin maju..taraf hidup semakin tinggi..terpaksa dilupakan seketika kemahuan itu..

Terima Kasih Ya Allah kerana Kau memberi kesempatan dan peluang yg ammat berharga ini..xsemua org dpt merasai..memberi peluang utk hambaMu ini menjadi seorg mak/ibu/ummi/mummy/mama kepada anakku..Terima Kasih kerana Kau menganugerahkan hambaMu ini dgn ciptaanMu yg terindah..seorang anak yg xbanyak ragamnya..seorang anak yg mudah diuruskan..seorang anak yg periang,cerdas,pintar..

Kini, anak itu sudah mencapai umur 3 bulan...

Melihatkan perkembangannya dari hari ke hari..membuatkan aku bertambah jatuh hati dan bertambah2 sayang padanya..sesungguhnya xdapat digambarkan perasaan itu..melihatkan sekecil itu ketawa,tersenyum dan teruja setiap kali bersama aku membuatkan diri ini sangat berharga..Sungguh, aku xtipu...sangat indah..

Semoga anakku sentiasa di dalam lindunganNya..semoga anakku membesar dengan sempurna..semoga anakku sentiasa mendengar kata..semoga anakku diredhaiNya..berjaya dan bahagia didunia serta akhirat.

to NUR ADRIANA AMANI BT MOHD ANUAR.... i love u so much my dear...i love the way u cry, i love the way u smile, i love u..i love u..i love u..

from -mama-

3 comments:

Ummi said...

Zura,,suka baca ..mmg hepy sgt jd ibu ni kan??

Che Hazrina CH said...

Umi..rina jawab bagi pihak zura...YA SY SANGAT HEPY.....hihi...alhamdulillah..syukur:)

bidadarikayangan said...

haha..tima kasih mama rina..mama mmg memahami..

mmg bessssssst sgt kan..walaupun penat..letih..xcukup tido..tp seronok tgk bila ank happy..makin nakal..